Fakty a zaujímavosti

Výroba 1 tony recyklovaného papiera ušetrí približne 17 stromov, 2,3 metra kubického na skládke, 32 000 litrov vody, 4 200 kWh elektrickej energie a 27kg emisií v ovzduší

Vďaka recyklácií hliníka z použitých výrobkov sa ročne vyprodukuje o 80 miliónov ton skleníkových plynov menej, čo zodpovedá ročným emisiám z 15 miliónov automobilov.

Každý kilogram hliníka, ktorý je použitý ako náhrada ťažších materiálov v aute, zabráni uvoľneniu 20kg oxidu uhličitého počas životného cyklu automobilu.

V roku 1990 sa vyrobilo približne 28 miliónov ton hliníka (z toho viac ako 8 miliónov ton recyklovaním odpadu). Dnes sa vyrába ročne 45 miliónov ton hliníka (z toho 15 miliónov ton recyklovaním odpadu).

Do roku 2020 stúpla spotreba hliníka na 70 miliónov ton, pričom cca 30 miliónov ton bolo vyrobených recykláciou.

Recyklácia 1ks hliníkovej plechovky ušetrí toľko elektrickej energie, že by to stačilo na prevádzku počítača alebo televízora počas 3 hodín.

 140 litrov vody je potrebných na vypestovanie takého malého množstva kávových zŕn, ktoré vystačia na jednu šálku kávy.

 Na výrobu jedného bavlneného trička o hmotnosti 250g sa spotrebuje 2700 litrov vody.

Máte radi hovädzí guláš? Tak vedzte, že na jeden kilogram hovädzieho mäsa potrebujete až 15 000 litrov vody.

Ak by každý z nás bol pozorný a znížil by vlastnú spotrebu vody o 10 percent, za rok by každý ušetril 5500 litrov vody.

Ak by sme vložili do nákupného koša bežné výrobky, ktoré priemerný človek vo vyspelých krajinách denne spotrebuje, museli by sme si pripraviť aj 3500 litrovú nádrž na vodu, ktorá je v nich obsiahnutá.

Lufthansa bola vôbec prvou leteckou spoločnosťou na svete, ktorá v roku 2011 začala biopalivá používať v civilných lietadlách. Išlo vtedy o zmes leteckého petroleja a biopaliva získavaného z rastlinných olejov a živočíšnych tukov.

Letecký dopravca Etihad Airways zo Spojených Arabských Emirátov sa odvážil vôbec po prvýkrát použiť ekologickú alternatívu k tradičným leteckým palivám, ktoré sú založené na báze ropy. Lietadlo Boeing 787 vybavené dvojicou motorov od General Electric si tak muselo poradiť s biopalivom zmiešaným s tradičným leteckým palivom a zvládlo to na výbornú. Stroj absolvoval let z mesta Abú Zabí do Amsterdamu bez komplikácií.